top of page

about.

Dit is Frankie. Die sweet spot tussen scherpzinnig en nonchalant, oprecht en uitgekookt, serieus en bijdehand.

 

 

Ik ben Mijke, de schrijver achter Frankie. Ik help ondernemers met het vertellen van hun verhaal.
 
Gespecialiseerd in het schrijven van creatieve copy en het vertellen van overtuigende verhalen. Een go-getter als het op consistentie aankomt.
 
Bij mooie songteksten zie je me regelmatig een traantje wegpinken en bij de gedichten van Pablo Neruda of Martin Bril trouwens ook.
Mijke - tekstschrijver Utrecht - copywriter - Frankie
Mijke - tekstschrijver Utrecht - copywriter - Frankie
Mijke - tekstschrijver Utrecht - copywriter - Frankie

how can I help?

Op zoek naar verrassende en frisse copy? Een nieuwe, pay-off, brand story of teksten voor je producten of verpakkingen? Dan zit je bij mij goed. Ik zorg ervoor dat jouw teksten werken, met copy die past bij jou en jouw merk. Want achter ieder sterk merk zit een sterk verhaal.
 
Eerst kijken we naar wat je nodig hebt. Waar ben je naar op zoek?
Als je merk al staat, je strategie is bepaald, maar het ontbreekt nog aan een goed merkverhaal of toffe oneliners, kan ik je daarmee helpen.

Wil je vanaf scratch beginnen of wil je een volledige re-branding? Ook dan kan ik je helpen. Samen maken we van jouw merk een onweerstaanbaar merk, met een unieke merkpersoonlijkheid en een fonkelende brand story.

brand strategy.

We beginnen met de essentie van de merkstrategie. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je intenties en motieven? Wat is jouw why, how en what? Met behulp van een aantal vragen krijgen we op papier waarom jouw merk bestaat, waarin je gelooft en waarom je doet wat je doet. 

brand personality.

Een merk is meer dan een product. Een merk is wat mensen ervan denken, een merk heeft een persoonlijkheid. We willen dat jouw doelgroep zich tot je merk aangetrokken voelt en zich aan je gaat verbinden. Dat ze je leuk vinden en misschien zelfs een beetje verliefd op je worden. Om dit voor elkaar te krijgen, wil ik er eerst achterkomen wie je precies bent als merk. Ik maak hierbij gebruik van archetypen, dit geeft inzicht in de persoonlijkheid van je merk. Zo kunnen we jouw merk weergeven als mens, met een eigen en uniek karakter.

tone of voice.

We geven de merkpersoonlijkheid een stem. Een inspirerende tone of voice maakt je merk uniek en je stem herkenbaar. Deze stem klinkt in alle uitingen door. 

brand story.

Het merkverhaal, de brand story of het manifest. In dit verhaal brengen we onder woorden waarom je merk bestaat en waar je in gelooft. Het vat de essentie van jouw merk in pakkende statements. 

Een sterk merkverhaal vertelt niet alleen waar je als merk voor staat, maar raakt de lezer ook echt. Het maakt jouw merk authentiek, eerlijk en vol karakter. 

pay-off.

De merkbelofte is de ultieme samenvatting van het merkverhaal. In een treffende zin geven we weer waar jouw merk voor staat. Met je merkbelofte verbind je je aan jouw doelgroep. 

copy.

De basis voor jouw merk staat nu. Nu is het tijd om je merkverhaal van de daken te schreeuwen. Tijd voor verrassende productnamen, slogans en frisse websiteteksten. 

design.

Copy en ontwerp gaan bij branding hand in hand. Merken hebben een gezicht en een stem. Het gezicht is hoe het merk eruitziet, zoals het logo, de verpakking en de typografie. De stem uit zich bijv. in de tone of voice, het manifest en de pay-off. Samen vormen ze de merkidentiteit. Hoe sterker de merkidentiteit, hoe krachtiger jouw merk. Ben jij op zoek naar een team voor ontwerp en copy? Ik maak onderdeel uit van een collectief van ijzersterke designers, samen kunnen we je vast verder helpen.

collective.

Ik maak onderdeel uit van Peppel Design, een full-service design bureau gespecialiseerd in packaging design, merkstrategie, branding, merkactivatie en campagnes. Heb je een klus die je van A-Z uit handen wilt geven? Van concept tot chocoladereep, we’ve got it. 

bottom of page