top of page
COPYWRITING
"GOOD
BRANDING
NEEDS
GOOD
COPYWRITING"

Als copywriter help ik jou niet alleen met het schrijven van pakkende teksten, maar ook met het creëren van een goed verhaal. Een verhaal dat jouw identiteit versterkt. Met een strategische aanpak zorg ik ervoor dat jouw teksten écht werken en dat je een connectie met je doelgroep maakt. Mijn teksten zijn creatief, onderscheidend en effectief, zodat jouw merk online zichtbaar is en engagement genereert.

​

Ik bied een breed scala aan diensten aan, afgestemd op jouw specifieke behoeften en de fase waarin jouw merk zich bevindt.

​

​​

​​

  •    merkstrategie: een solide basis voor jouw merk

  •    een authentiek verhaal dat je identiteit versterkt

  •    een emotionele connectie met je doelgroep maken met tekst

  •    creatieve copy, onderscheidend en effectief

  •    online zichtbaarheid en engagement

Porfolio_Petit&Jolie
Portfolio_WXLab
WAT IK VOOR JE KAN DOEN

Eerst kijken we naar wat je nodig hebt. Waar ben je naar op zoek? Wil je vanaf scratch beginnen of wil je een volledige rebranding? Je kunt bij me terecht in alle fases van je merkontwikkeling: van de bouw van een nieuw merk tot een rebranding of aanscherping. Samen maken we van jouw merk een onweerstaanbaar merk, met een unieke merkpersoonlijkheid en een fonkelende brand story.​

VAN STRATEGIE TOT CREATIE

We beginnen met de basis, de merkstrategie. Een sterke strategie vormt de basis voor ieder merk. Het bepaalt hoe je in de markt wordt gepositioneerd en hoe je communiceert met je doelgroep. Ik help je om duidelijk te krijgen waarin jij je onderscheidt en waar je echt goed in bent. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je intenties en motieven? Wat is jouw why, how en what? Het is niet alleen belangrijk om te weten wat je verkoopt, maar ook waaróm je dat doet. Deze why is cruciaal voor alle communicatie- en marketingactiviteiten. Met behulp van een aantal vragen beschrijf ik waarom jouw merk bestaat, waarin je gelooft en waarom je doet wat je doet. ​​​​​​​​​​​​​

 

 

Een merk is meer dan een product. Een merk is wat mensen ervan denken en een merk heeft een persoonlijkheid, de brand personality. We willen dat jouw doelgroep zich tot jouw merk aangetrokken voelt en zich aan je gaat verbinden. We willen dat ze je leuk vinden en misschien zelfs een beetje verliefd op je worden. Om dit voor elkaar te krijgen, willen we er eerst achter zien te komen wie je precies bent als merk.

 

 

​​Een merk archetype - gebaseerd op de 12 archetypen van psycholoog Carl Jung – geeft inzicht in de persoonlijkheid van jouw merk. Met een merk archetype geef je jouw merk een brand personality. We gaan jouw merk nu weergeven als mens, met een eigen en uniek karakter, oprecht en authentiek.

 

 

Dan geven we de merkpersoonlijkheid een stem. Een inspirerende tone of voice maakt je merk uniek en je stem herkenbaar. Deze stem klinkt in alle uitingen door en sluit naadloos aan op de merkstrategie.​

 

 

De volgende stap is het merkverhaal, de brand story of het manifest. In dit verhaal brengen we onder woorden waarom je merk bestaat en waar je in gelooft. Het vat de essentie van jouw merk in pakkende statements. Een sterk merkverhaal vertelt niet alleen waar je als merk voor staat, maar raakt de lezer ook echt. Het maakt jouw merk authentiek, eerlijk en vol karakter.

​​​​

​

​De merkbelofte is de ultieme samenvatting van het merkverhaal. In een treffende zin geven we weer waar jouw merk voor staat. Met je merkbelofte verbind je je aan jouw doelgroep.

 

 

​De basis voor jouw merk staat nu. Nu is het tijd om jouw merkverhaal van de daken te schreeuwen. Tijd voor verrassende productnamen, slogans en frisse websiteteksten.

BRANDING EN REBRANDING
JOUW MERKKARAKTER
TONE OF VOICE BEPALEN
HET VERHAAL ACHTER JE MERK
JE BELOFTE AAN JE DOELGROEP
TIJD VOOR TEKST
​​​​
  • merkstrategie

  • merkpersoonlijkheid | archetype | merkwaarden

  • tone of voice

  • brand story | merkverhaal | manifest

  • pay-off | slogan | merkbelofte

  • copywriting | productnamen | slogans | websiteteksten​

STAPPENPLAN NAAR STERKE TEKST
NEEM CONTACT OP

​Ben je benieuwd wat ik voor jou en je merk kan betekenen?

Neem contact met me op of kom langs in hartje stad voor een kop koffie, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.​​​​​​

​

bottom of page